vertrouwen - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jan en Bram Grit - WaarBenJij.nu vertrouwen - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jan en Bram Grit - WaarBenJij.nu

vertrouwen

Door: bram en jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Bram

04 Mei 2017 | Nederland, Assen

Burgos is mooi, maar deze stad hebben we 3 jaar geleden al bewonderd. Deze keer een andere route door de stad. Niet via het idustrieterrein maar langs de rivier door een enorm park. Het oude centrum is prachtig met de enorme kathedraal. We liepen er deze keer gewoon voorbij. Al met al toch ruim 15 km door stedelijk gebied. Opgelucht verlieten we deze grote stad en vonden weer de rust van het platteland. Tardajos was daarna een prima overnachtingsplek.
Voor Burgos sliepen we in een dorpje met de exotische naam Cardenuela-Riopico. Een redelijk grote herberg, waar we overnachtten samen met een Amerikaanse dame en een Poolse meneer. Na een heerlijke maaltijd ging de herbergier er vandoor en liet ons als pelgrims achter. We kregen de code van de voordeur en het ontbijt stond klaar. Wat een vertrouwen in de medemens.
Gisteren zijn we tot Hontanos gekomen. Daar een herbergier die naar pelgrims heeft geluisterd. Prima bedden, eigen stopcontact met lampje, 6 personen op een kamer, leuk terras enz. En dat voor 8 euro p.p.
Het gaat goed met ons. Hier en daar wat kleine pijntjes, maar dat hoort erbij. We genieten van Gods schepping, van het mooie weer, van elkaar en van alle bijzondere ontmoetingen. Gisteren weer de meneer uit Polen. Hoe bent u hier zo snel gekomen? Stap voor stap was het antwoord. En zo doen wij het ook. Met al die stappen hebben we intussen 354 km gelopen. Nu een luxe 2-persoons kamer in Itero de la Vega met opgemaakte bedden, handdoeken en een eigen WC en douche. Heerlijk, en dat voor 20 euro p.p. In de etappe van vandaag zat de beklimming (12%) en afdaling (18%) van de Alto de Mostelares (911 mt) Een ware aanslag op conditie, kuiten en voeten. Maar we zijn er . Omdat Internet hier wat gebrekkig is duurt het soms wat langer voordat jullie weer wat van ons horen.

• 04 Mei 2017 - 16:15

Bram:

ik ben trots op u en ik doe het niet na

• 04 Mei 2017 - 16:20

Douwe:

Mooi dat het goed gaat mannen.
    Ik ga nu sporten.

Groet en zegen

• 04 Mei 2017 - 16:52

Jan Evelien:

Mooie berichten!
    We volgen jullie nog steeds in mijn gids van de Camino!

groet

Jan en Evelien

• 04 Mei 2017 - 16:57

Edze:

Fijn dat jullie zo genieten. Dan doen wij het ook!
    Groetjes

• 04 Mei 2017 - 16:57

Bert En Christina:

Dag Bram en Jan,
    Wat fijn dat het goed gaat. En wat een verschillende overnachtigingen hebben jullie. Zo blijft het boeiend.
    Het was dus een heftige dag vandaag, maar de spierpijn gaat weer over!
    succes verder, Bert en Christina

• 04 Mei 2017 - 17:02

Aty:

Prachtig om jullie verhalen te volgen. Respect voor de grote wandelingen! Veel plezier!

• 04 Mei 2017 - 18:05

Willy En Kees:

Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen (be)leven. Heel veel wandelplezier nog!

• 04 Mei 2017 - 21:29

Dirk En Wia:

Trouwe volger succes

• 04 Mei 2017 - 21:29

Dirk En Wia:

Trouwe volger succes

• 04 Mei 2017 - 22:15

Kees En Sientje Kok:

Wat fijn dat het goed gaat. Succes morgen.

• 04 Mei 2017 - 23:52

Anja Wildeboer:

Fantastisch wat jullie allemaal meemaken. Veel plezier! Leuk de berichten!

• 05 Mei 2017 - 10:33

Jan Kingma:

Hé mannen, fijn te horen dat het goed gaat met jullie en het wandelen. Houen zo! Zo zie je maar ook in Spanje heb je scheldende inwoners maar ook mensen die je vertrouwen geven. Tip: geen kerk voorbij lopen zonder een kaarsje op te steken ;-) Hartelijke groet Jan

• 05 Mei 2017 - 10:53

Buurtjes Oentsjerk:

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat. Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden.
    Heel veel succes en wandelplezier nog!

• 05 Mei 2017 - 11:52

Annie Rodenburg:

Hallo Jan en Bram, door dat jullie de namen van de plaatsen vermelden is het heel goed bij te houden waar jullie gelopen hebben. En wat een ontzettend leuke reactie van je kleinzoon Bram Bram. Hij heeft waarschijnlijk nog niet zulke lange benen als jij hebt ;-) . Geniet lekker verder en beleef op jullie manier, in het mooie Spanje, bevrijdingsdag.
    Met lieve groet, Annie.

• 05 Mei 2017 - 16:05

Hans En Sietske Koops:

Wat een belevenissen! En wat maken jullie spieren ook veel mee ?! Zo dapper van jullie. Bijzonder om op deze manier van zoveel verschillende dingen te genieten. Succes en plezier met het vervolg! hartelijke groeten, Hans en Sietske