Sinterklaas - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jan en Bram Grit - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jan en Bram Grit - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Bram en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Bram

14 Mei 2017 | Nederland, Assen

Nat worden is niet leuk. Wandelen in de regen helemaal niet. We wilden wandelen van Virgen del Camino naar Villavente. Direct vanaf het begin was het regenachtig, dus gamaschen aan, hoes over de rugzak en de poncho om. Na een koffiestop in Chazas de Abajo begon het te hozen. Het water kwam met bakken tegelijk uit de lucht. En daartegen zijn ponchos en gamaschen echt niet bestand. We werden tot op de huid nat, zelfs onze schoenen aan de binnenkant en dat is nog niet eerder gebeurd. En als je zo nat wordt, dan word je koud. Bram zag niets meer door zijn bril en lopen is zo geen pretje. Dus we zijn kleddernat gestopt in Villar de Mazarife. Lekker bij de open haard en onze spullen droogden prima. Gelukkig hebben we onze reservekleren in plastic zakken van Sikkema Verpakking in de rugzak. Dus lekker droge kleren aan. Schrale troost: alle pelgrims komen net zo nat binnen als wij! Maar ook dit is: de Camino lopen in weer en wind.
Vanaf Villar de Mazarife volg je kilometers lang een kaarsrechte weg, eerst asfalt en later steenslag. De Meseta ligt nu achter ons en we zijn intussen Hospital de Orbigo gepasseerd. Hier loop je over de 300 mt lange 20-bogige brug over de Rio Orbigo, de langste en meest indrukwekkende brug in de Camino. De brug is gebouwd in de 10e/11e eeuw. We hebben geslapen in een mooie herberg in Santibanez de Valdei-glesias. Gelukkig is het na a ldat natte gedoe weer droog en de weersverwachting is voor de komende dagen OK.
Op deze zondagmorgen begonnen we onze wandeling in de mist en we doorkruisten een uitgestorven Astorga. Deze stad hebben we 3 jaar geleden al bewonderd. Na een flinke klimpartij overnachten we deze keer in Santa Catalina de Somoza. Dit ligt in de regio Maragateria, een gebied met ca 50 dorpen met in totaal 5000 inwoners.
Het gaat gelukkig nog steeds prima met ons en we schieten lekker op.
Even voor de kleinkinderen: helaas hebben we Sinterklaas nog niet gezien. Maar als we hem tegenkomen, dan zullen we zeggen dat hij veel kadootjes moet meenemen op 5 december voor al die lieve kleinkinderen van opa Bram en opa Jan.

• 14 Mei 2017 - 17:03

Arend En Jeannette:

Gaaf dat het prima met jullie gaat.
    Geniet ervan!

• 14 Mei 2017 - 17:14

Annie Rodenburg:

Hallo Bram & Jan, natte voeten is geen pretje, regen kan je tijdens de camino helemaal gestolen worden trouwens. Wanneer jullie zo gedetailleerd schrijven zie ik alles weer voor me. Heerlijk gevoel geeft dat.
    Nee Bram, ik ga niet zeggen dat ik jaloers ben;-), er komen alleen heel mooie en dankbare herinneringen naar boven. Het is toch fantastisch dat, in jullie geval, jullie vrouwen jullie 'zomaar', voor zes weken het vertrouwen geven opdat jullie dit pad kunnen lopen!?
    Petje af dames en een fijne moederdag gewenst.
    Met lieve groet, Annie.

• 14 Mei 2017 - 17:48

Julia:

Lieve opa en opa jan.
    Vervelend dat u in de regen moest lopen.
    Hopelijk is het verder wel leuk.
    En dat u nog goed verder kan lopen.

Dikke kus en dikke knuffel van julia★♡♡♡♡♡♡♡♡♡★

• 14 Mei 2017 - 18:25

Carlijn:

lieve opa.
    Jammer van die regen bui en dat u sinterklaas niet heeft gezien.
    groetjes carlijn.

• 14 Mei 2017 - 18:27

Isa:

lieve opa heel dapper van jullie dat jullie door zijn gegaan in die regen
    ik wens jullie nog heel veel plezier!!!:)

• 14 Mei 2017 - 21:14

Esther:

Hoi pap en oom Bram,

Sophie vindt het heel jammer dat jullie het Sinterklaashuis nog niet hebben gevonden. Jullie moeten goed blijven zoeken zegt ze.
    Leuk om jullie verhalen steeds te lezen. Hopelijk gauw beter weer.
    Liefs Esther

• 15 Mei 2017 - 20:42

Henrike:

Hoi!

Ook Julia is natuurlijk teleurgesteld dat jullie Sinterklaas niet hebben gezien. Maar gelukkig las ik ook dat er iemand de tocht heeft gelopen die hem wel heeft gezien en er een foto van heeft gemaakt (Annie). Dat wordt jullie redding als je hem niet meer tegenkomt ;-)

Vervelend die regen. Snap dat dat niet leuk is om in te lopen. Hier lijkt het eindelijk een beetje lente te worden!

Liefs Henrike