Van Nederland tot Zubiri Spanje - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jan en Bram Grit - WaarBenJij.nu Van Nederland tot Zubiri Spanje - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jan en Bram Grit - WaarBenJij.nu

Van Nederland tot Zubiri Spanje

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Jan en Bram

21 April 2017 | Nederland, Assen

Leugenaars
We zijn voor leugenaars uitgemaakt. Nou het begint al goed.
Van Schiphol naar Biarritz via Madrid was een eitje. En in Biarritz stond de bus naar Bayonne klaar voor het station. Een goed hotel, onze laatste luxe, en de volgende morgen met de bus naar Sint Jean Pied de Port, een klein dorp aan de voet van de Pyreneeën waar de meeste pelgrims beginnen te lopen. Tot zover ging alles naar wens.
We hadden 2 bedden besproken bij de eerste herberg na ongeveer 8 km van af de start. Nu lijkt 8 kilometer niet veel maar wel als je van 100 meter naar 700 moet stijgen. In een middag. Maar onze bedden stonden klaar en we waren ons al uitgebreid aan het installeren toen er bij de herberg enige paniek ontstond. Onze bedden bleken dubbel geboekt, erger nog wij stonden niet eens op de lijst. Ik heb het geprobeerd uit te leggen dat ik al in november had geboekt, ook een bevestiging had gehad, maar niets Jan had de bevestiging ook gezien. Maar het enig commentaar was. Jullie zijn leugenaars
Jullie zijn leugenaars.
Contact met Lies die op de computer de bevestiging zou zoeken.
Maar we konden hier, en we wilden hier niet meer slapen. Er is naar een herberg gebeld, een kilometer vanaf de start, die zijn ons met de auto komen halen. Alberqe Antton, spiksplinternieuwe nieuw, lieve mensen, de enige gasten, prima bedden, maaltijd en ontbijt en de volgende morgen om 7 uur zijn we we afgezet waar we gestopt waren .
Lies heeft de bevestiging nog gemaild, ze hadden ons per ongeluk de volgende dag geboekt. Met heel veel moeite kon er na enig aandringen een excuses af en konden wij opgelucht aan de wandel.
Inmiddels de Pyreneeën achter ons gelaten op weg naar Pamplona.

• 21 April 2017 - 18:33

Klaas:

een pelgrimsreis heeft net als het gewone leven hobbels en bulten maar het doel is zo fantastisch... Hou vol!

• 21 April 2017 - 18:41

Geert Douwe En Dineke:

Misschien geen goed begin maar uiteindelijk wel een goede afloop en start. En....veel belangrijker, wij weten dat jullie geen leugenaars zijn

• 21 April 2017 - 18:50

Kees:

Bijzondere start mannen. Staan jullie gelijk op scherp. Goede en gezegende reis toegewenst.

• 21 April 2017 - 19:04

Ad:

We zullen maar denken 'alle begin is moeilijk'
    Ik hoop dat jullie vanavond ergens in dat grote Spanje in een keer welkom zijn en lekker kunnen slapen

• 21 April 2017 - 19:18

Jan En Evelien:

De gids van de Santiagoroute ligt al weer op de bank.
    We volgen jullie op de voet!

• 21 April 2017 - 19:23

Douwe:

Neem mij de volgende keer maar mee.
    Als Sinterklaas zijnde spreek ik vloeiend Spaans.

• 21 April 2017 - 20:40

Edze:

Nou jongens, dat is een vervelend begin. Gelukkig dat er nog andere mogelijkheden waren. Wandel ze verder!

• 21 April 2017 - 21:54

René En Alie:

Wat een verhaal fijn dat alles goed is gekomen.
    Fijne tijd verder,geniet er van en het ga jullie goed

• 21 April 2017 - 22:45

Kees En Sientje Kok:

Beste Bram en Jan,
    Mooi dat het eerste stukje goed verlopen is, ondanks dat jullie leugenaars zijn genoemd.
    Zaterdag weer een voorspoedige wandeltocht toegewenst.
    Het ga jullie goed.

• 22 April 2017 - 07:16

Jan Kingma:

"Als ze me uitschelden, bid ik voor hen" 1 Kor. 4:12 BGT ;-) Goede voortzetting mannen, geniet ervan

• 22 April 2017 - 09:37

Annie Rodenburg:

Goedemorgen Jan & Bram, jullie hebben de eerste kilometers er waarschijnlijk al opzitten. Met frisse moed vertrokken en de nare herinnering losgelaten. Het zegt per slot meer over hem dan over jullie. Heb je het mooie witte paard nog gezien Bram, in de Pyreneeën? Maak er een mooie, bijzondere dag van. Met lieve groet van Annie.

• 22 April 2017 - 09:52

Henk:

Beste broers, de waarheid houd je op het goede pad. Geniet van wat voor je ligt en laat achter je wat is geweest :)

• 22 April 2017 - 12:13

Betty Oebele:

Hoi Jan en Bram,
    Wat een verhaal om mee te beginnen. Maar zo zie je maar eerlijkheid wordt beloond.
    Jullie kregen een prachtig plekje om te overnachten.
    Een hele mooie reis wensen we jullie toe, hart. groet.

• 23 April 2017 - 00:01

Marry Smallenbroek.:

Wat een verhaal zeg.....niet echt leuk....maar er was een grote beloning, rust en een schoon bed en lieve welwillende mensen....dit maakt de reis alleen maar avontuurlijk....hoogten en diepten, passend bij de omgeving. Succes lieve groet.